Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies do zapewnienia Ci maksymalnego komfortu przeglądania. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. Możesz wyrazić zgodę na korzystanie z plików cookies klikając Zgadzam się lub kontynuując przeglądanie. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia przeglądarki i zablokować te pliki. Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji na temat plików cookies, z których korzystamy, możesz zapoznać się z naszą polityką cookies.

Badania Wnioskodawców II Osi POPC Wsparcie

2019-06-12

Dlaczego tak trudno zdobyć środki unijne na projekt IT? Czego brakuje administracji publicznej, by mogła z sukcesem zrealizować taki projekt? Wspólnie szukamy odpowiedzi na te pytania.

Centrum Kompetencyjne POPC Wsparcie rozpoczęło badania wnioskodawców II osi Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa (POPC). Chcemy sprawdzić, czego brakuje administracji, by skutecznie mogła wnioskować o dofinansowanie projektów IT ze środków POPC oraz zrealizować z powodzeniem takie projekty. Pozwoli to dopasować usługi, jakie świadczy POPC Wsparcie, do aktualnych potrzeb instytucji publicznych.

Pierwsze badania potrzeb instytucji, które ubiegały się o współfinansowanie projektów IT ze środków POPC, przeprowadziliśmy w 2017 r. Badanie zaowocowało powołaniem przez Ministra Cyfryzacji Centrum Kompetencyjnego POPC Wsparcie, które działa w Centralnym Ośrodku Informatyki od października 2017 r.

W pierwszym roku działalności eksperci POPC Wsparcie skupiali się na pozyskiwaniu funduszy POPC. Skutecznie pomogli zdobyć ponad 805 mln dofinansowania 28 projektom. Od kilku miesięcy zgłoszenia wsparcia dotyczą już etapu realizacji projektu informatycznego. Instytucje proszą m.in. o stworzenie lub analizę postępowań przetargowych. Zapraszają ekspertów Centrum do aktywnego uczestniczenia w pracach komitetów sterujących.

Aby sprawdzić:

  1. czy usługi Centrum Kompetencyjnego POPC Wsparcie są dopasowane do aktualnych potrzeb instytucji publicznych, które chcą pozyskać fundusze II osi POPC
  2. co można jeszcze zrobić, aby wesprzeć administrację publiczną, która stara się o dofinansowanie projektu IT ze środków Unii Europejskiej
  3. jak uniknąć opóźnień na etapie realizacji projektu informatycznego

uruchomiliśmy krótką ankietę. Zapraszamy do jej wypełnienia. Nie powinno to zająć więcej niż trzy minuty.

Ankieta nie przetwarza danych osobowych – badanie jest anonimowe.

Duży udział różnych osób z administracji publicznej – pracowników, kierowników, naczelników, dyrektorów itd. – pozwoli obiektywnie zbadać potrzeby administracji.

Projekt „POPC Wsparcie” finansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz środków budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.