Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies do zapewnienia Ci maksymalnego komfortu przeglądania. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. Możesz wyrazić zgodę na korzystanie z plików cookies klikając Zgadzam się lub kontynuując przeglądanie. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia przeglądarki i zablokować te pliki. Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji na temat plików cookies, z których korzystamy, możesz zapoznać się z naszą polityką cookies.

Mój Gov – nowe otwarcie w kontakcie obywatela z e-administracją

2019-09-23

Wszystkie dane w jednym miejscu – tak najkrócej można opisać nowy panel Mój Gov dostępny od dziś w serwisie Gov.pl. Jedno proste logowanie Profilem Zaufanym lub e-dowodem daje błyskawiczny dostęp do informacji gromadzonych w rejestrach państwowych oraz licznych e-usług publicznych. Jednocześnie rusza zupełnie nowa skrzynka do błyskawicznej komunikacji z urzędami i instytucjami.

Panel Mój Gov to efekt wielomiesięcznej pracy zespołu Ministerstwa Cyfryzacji oraz Centralnego Ośrodka Informatyki. W pracach projektowych zastosowano najnowsze trendy w dziedzinie User Experience oraz przyjęto zasadę „mobile first” - tak by wszystkie rozwiązania były dostępne z użyciem urządzeń mobilnych.

Jedno proste i intuicyjne logowanie daje dostęp do osobistych danych zgromadzonych m.in w rejestrze PESEL, Rejestrze Dowodów Osobistych oraz danych nt. posiadanych pojazdów zawartych Centralnej Ewidencji Pojazdów.

Po zalogowaniu do panelu Mój Gov użytkownik zyskuje też dostęp do systemów PUE ZUS oraz Indywidualnego Konta Pacjenta bez konieczności dodatkowego uwierzytelniania.

Prawdziwą rewolucją jest nowa skrzynka (jeszcze w wersji beta) służąca do wymiany korespondencji z urzędami. Teraz jest to tak proste jak wysłanie e-maila i nie wymaga wchodzenia na platformę ePUAP. Nowa skrzynka ma możliwość konfiguracji i prowadzi użytkownika krok po kroku. Odpowiedź na pismo przesłane z  urzędu to teraz kilka kliknięć myszką!

Wraz z Mój Gov stworzono od podstaw kilka e-usług:

  1. Dopisz się do spisu wyborców

  2. Złóż wniosek o wpisanie do rejestru wyborców

  3. Zgłoś zamiar głosowania korespondencyjnego (usługa dla osób z orzeczoną niepełnosprawnością)

  4. Uzyskaj dostęp do informacji publicznej

  5. Zgłoś narodziny dziecka

  6. Wyślij pismo ogólne

W kolejnych tygodniach panel Mój Gov będzie wzbogacany kolejne, tworzone od podstaw, intuicyjne e-usługi. Panel Mój Gov jest dostępny ze strony głównej serwisu Gov.pl i będzie stale rozwijany przez zespoły COI i MC.