Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies do zapewnienia Ci maksymalnego komfortu przeglądania. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. Możesz wyrazić zgodę na korzystanie z plików cookies klikając Zgadzam się lub kontynuując przeglądanie. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia przeglądarki i zablokować te pliki. Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji na temat plików cookies, z których korzystamy, możesz zapoznać się z naszą polityką cookies.

Pomóż stworzyć lepsze e-usługi paszportowe

2020-11-05

Czy wiesz, że już teraz możesz sprawdzić przez internet, czy Twój paszport jest gotowy do odbioru? Niedługo będzie można w ten sam sposób zgłosić kradzież albo zgubienie paszportu. A to wszystko dzięki nowym e-usługom, nad którymi właśnie pracujemy.

Na polecenie Ministra Cyfryzacji budujemy nowy system informatyczny – Rejestr Dokumentów Paszportowych (RDP). Rejestr umożliwi uproszczenie procesu wnioskowania o paszport i usprawni pracę urzędników, którzy zajmują się paszportami.

W ramach nowego systemu tworzymy też e-usługi, które pozwolą obywatelom:

  1. sprawdzić, czy paszport jest gotowy do odbioru
  2. sprawdzić, czy paszport jest ważny
  3. zgłosić jego utratę, kradzież albo uszkodzenie
  4. sprawdzić swoje dane w RDP, czyli na przykład zobaczyć swoje wnioski o paszport, wydane paszporty, ich numery i terminy ważności, a nawet swoje zdjęcia

Chcemy, by nasze usługi były przyjazne dla użytkowników, czyli intuicyjne i łatwe w obsłudze. Dlatego zapraszamy Cię do współpracy – weź udział w badaniu użyteczności stworzonych przez nas rozwiązań. Pomóż nam dostosować e-usługi publiczne do potrzeb obywateli!

Aby wziąć udział w badaniu, wypełnij ankietę.

Uczestników badania wyłonimy spośród osób, które wypełnią ankietę.