Podsumowanie półrocza szkoleń z aplikacji ŹRÓDŁO

warsztat
Urszula Świetlińska Urszula Świetlińska

Chcemy, żeby obywatel w urzędzie został sprawnie i szybko obsłużony, a urzędnik zadowolony z pracy w naszym systemie.

Z naszej aplikacji ŹRÓDŁO korzystają codziennie dziesiątki tysięcy urzędników w całym kraju. System Rejestrów Państwowych jest stale rozwijany, dodawane są nowe funkcje, stąd konieczność organizowania szkoleń z jego obsługi. Bo COI to nie tylko systemy IT, ale również stały kontakt z urzędnikami, wsparcie merytoryczne, a często również pomoc w komunikacji między urzędami.

Za nami 64 intensywne dni szkoleniowe. Z aplikacji ŹRÓDŁO przeszkoliliśmy przez ostatnie pół roku 580 urzędników. W spotkaniach brali udział urzędnicy samorządowi, jak również ich nadzór - pracownicy z Urzędów Wojewódzkich.

Na szkolenia zapisywali się zarówno kursanci początkujący, jak i ci z większym doświadczeniem:
  • 248 osób odbyło kurs z zakresu ewidencji ludności i rejestru dowodów osobistych.
  • 166 osób poznało podstawowe funkcje do obsługi modułu Bazy Usług Stanu Cywilnego.
  • Również 166 osób wzięło udział w szkoleniu bardziej zaawansowanych przypadków użycia aplikacji w module BUSC.

Szkolenia odbywały się w Warszawie, ale też w innych miastach. Nasz trener, Jarosław Wojtyra odwiedził urzędników w Szczecinie, Białymstoku, Bydgoszczy, Rzeszowie, Wrocławiu, Łodzi oraz Katowicach. W sumie przejechał 4322 km w celu przekazania urzędnikom wiedzy o SRP.

Szkolenia organizowane przez COI cieszą się niesłabnącą popularnością wśród urzędnikówSzkolenia organizowane przez COI cieszą się niesłabnącą popularnością wśród urzędników

We współpracy z MC oraz MSWiA trenerzy prowadzili telefoniczne dyżury eksperckie. Co środę, telefony odbierali specjaliści od obsługi systemu i znawcy kruczków prawnych. Łącznie, w tym okresie odbyły się 22 dyżury, pytań było setki, ponad 4000 minut spędziliśmy na wsparciu urzędników. W każdą środę prowadziliśmy prawdziwą gorącą linię.

Żeby dzielić się wiedzą, odwiedzaliśmy również urzędy w Warszawie. Od stycznia do czerwca byliśmy w 10 dzielnicach, w Wydziałach Spraw Obywatelskich. Dzięki tym spotkaniom pracownicy mieli szkolenie "przy okienku", podczas obsługi obywateli.

Po zakończeniu konsultacji, cenną uwagę przekazała nam koordynatorka spotkań, inspektor z Biura Administracji i Spraw Obywatelskich Urzędu M. St. Warszawy:

„Bezpośredni kontakt z pracownikiem z COI znającym od podszewki te zagadnienia pozwala na wyjaśnienie od ręki wielu spraw, udzielenie instruktażu, podpowiedzi, a w sytuacji gdy nie ma on gotowej "recepty" przekazuje nasze uwagi i problemy z najniższego szczebla do jednostki, która pomaga nam je rozwiązać".

My także oceniamy te spotkania jako cenną lekcję obsługi obywatela. A największą popularnością podczas naszych spotkań cieszyło się "Udostępnianie danych w RDO" na wniosek osoby!

O autorze

Urszula Świetlińska

Urszula Świetlińska

Trenerka aplikacji informatycznych. Prowadzi szkolenia z Systemu Rejestrów Państwowych i z elektronicznego obiegu dokumentów. Z wykształcenia polonistka. Lubi prosty język w administracji, pracę z ludźmi i zdrowy rozsądek. Jest całkiem niezła w komunikacji.

Zobacz więcej artykułów tego autora

Zobacz również: