Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies do zapewnienia Ci maksymalnego komfortu przeglądania. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. Możesz wyrazić zgodę na korzystanie z plików cookies klikając Zgadzam się lub kontynuując przeglądanie. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia przeglądarki i zablokować te pliki. Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji na temat plików cookies, z których korzystamy, możesz zapoznać się z naszą polityką cookies.

Dyrektor

Zdjęcie dyrektora Centralnego Ośrodka Informatyki

Marcin Walentynowicz

Dyrektor Centralnego Ośrodka Informatyki

Szefem Centralnego Ośrodka Informatyki został z początkiem lutego 2018 roku. Dotychczas pod jego kierownictwem stabilizacji uległo działanie Centralnej Ewidencji Pojazdów. Udostępnione zostały też usługi „Mój pojazd”, „Zgłoś urodzenie dziecka”, indywidulany Panel Użytkownika w serwisie Obywatel.gov.pl oraz kilka aktualizacji Systemu Rejestrów Państwowych. Na przełomie lutego i marca 2019 roku był jednym z liderów wdrożenia dowodów osobistych z warstwą elektroniczną. Wcześniej, w grudniu 2018 roku, Marcin Walentynowicz odebrał Certyfikat Zgodności Licencyjnej przyznany przez firmę IBM Polska. Był to efekt audytu systemów IT przeprowadzonego wspólnie z firmą Deloitte.

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji Politechniki Poznańskiej. Od 20 lat w zawodzie inżyniera i managera IT&N w sektorach: bankowym, telekomunikacyjnym i logistycznym. W przeszłości pełnił m.in. funkcję dyrektora Centralnego Departamentu Strategii i Architektury Grupy Telekomunikacji Polskiej, dyrektora Departamentu Zarządzania Informatyką PKO BP, dyrektora Centrum Informatyki Poczty Polskiej oraz dyrektora Departamentu Informatyki i Telekomunikacji Banku Ochrony Środowiska.

Poprzednio pracował w Ministerstwie Cyfryzacji gdzie kierował Departamentem Infrastruktury Państwa.